Tuesday 15 September 2020

MAKAN ANGIN KT TAIPING & KUALA KANGSAR





Nama je kampung kt Perak tp dh tua2 sejak keje aku susah sgt nk balik kampung kalau bukan saje2... Raya pun blm tentu sebab raya pn kene keje 🤣🤣


Since PKP xleh rentas negeri, memang takde travel mane2.. Once blh rentas negeri pn masih takut2 nk stay kt hotel.. Ni pun sebab aku dh terlampau rindu arwah abah aku, sbb kebumi kt Taiping... Raya aritu dpt cuti pn xleh rentas negeri, sekarang dh boleh rentas negeri ape lagi, pecutttt 😝😝


Tidur ke Taiping 1 malam je.. Siang esok lepas ke kubur, jalan2 kt Lake Garden.. Ni pn tak hbs tour, duduk depan pokok tu je, amik gambar pastu blahhhh 😏










KUALA KANGSAR

Selepas tu ke Kuala Kangsar, usha2 Masjid DiRaja Ubudiah.. Sbb tu kaler kuning Raja 💛


Sembang2 dengan pakcik jual aiskrim depan masjid ni.. Dia ckp xleh masuk lagi dlm masjid sepanjang musim covid ni.. Tp kalau nk singgah sembahyang sekejap nnt org masjid dalam tu bagi tumpang bilik kecik blkg tu, tp bawak sejadah dan kain sembahyang sendiri.. 


Pastu, pakcik aiskrim tu soh jalan2 atas2 ni kt perkarangan istana.. Owh baru tau situ Sultan Perak tinggal heheh.. Dia ckp nak masuk dalam istana xleh la, tp setakat nk amik gambar depan pagar istana takde sape nk larang 😁


Then dia siap google tunjuk kt kami.. Atas sikitttt je, ade Istana Kayangan.. Istana lama yg diperbuat tanpa paku 😜 Laki aku dh geleng kepala hahah sebab dia rasa malas nk pegi, tp aku nakkkkk jugakk pegi hahahah😆











ISTANA KAYANGAN

So, inilah Istana Kayangan yg pakcik aiskrim katakan tadi 😜 cantik weiii... Tak sure dia open utk pengunjung ke tidak.. Guard ada, tp aku tengok ramai orang tak masuk pun..sume perangai mcm aku, amik gambo je 😆😆









Sekian, terima kasih 🦋❤️

No comments:

Post a Comment