Tuesday 24 September 2019

HATYAI (PART 2)

Ok, td dh citer psl nk booking Grab balik hotel..

Driver Grab yg bwk kami blk hotel bagus dan peramah..alhamdulillah dia fhm bahasa Inggeris 😀

Dia tanya kitorang, driver Grab yg td x gtau ke Floating Market tutup arini ? Of cos la kitorang ckp takkkk 😟

Pastu aku teringat Seha staff aku gtau Grab ade buat pakej jalan2 dlm Hatyai - Songkhla ..just byr diorang utk 1 hari diorang ke tempat2 lawatan, xyh kite pening2 kepala nk pikir nk g mane...

Aku tanya driver Grab tu ada buat pakej tak ? Dia cakap ade..dia ckp esok dia free..hehe..tak fikir panjang, kitorang grab je pakej dia tu..dia open 1800baht satu hari (satu kereta), tp dia offer kitorang 1500baht je 😙😙


Ni pakej dia..dia akan bawak kite ke tempat2 ni..alhamdulillah Allah temukan dia dgn kami, orangnya jujur dan bermurah hati..masalah smlm xd internet tu hanya syarat shj Allah nk bg kami jumpa dia..nama dia Game 😁..bagusnya dia tmpt xd dlm pakej pn dia bawak kami tauuu...



Ok, berbalik pd cerita sesudah sampai ke hotel balik tu, aku mtk no fon si Game ni..senang nk contact esok sbb nk amk pakej jalan2 tu..smpi hotel terus cari 7E, bapak murah aihhhh..tp hati2, halal dan nonhalal campur sekali..tp brg tak basah la, sume dlm packet..


Gila tak gila tengok assortment dia 😀

Thai Tea dia WAJIB cuba !!!


Pas setel beli simkad, aku ngan Yani round2 je kedai2 bawah hotel ni..Kim Yong Market dekat je..Lee Garden Plaza pn dekat je..kt Kim Yong Market byk jual kacang2, kain batik ada, baju ada, coklat, buah2, sayur...mcm2 la..mcm pasar Chowkit je aku tengok 😀


Ni awal pagi sampai Hatyai aku perati wayar2 letrik dia berselirat mcm ni..ropanya utk line internet..tp sumpah internet dia memang laju 💃💃



Misi nk carik makan..since tak makan lagi drpd sampai sini tuh..nasib la ade kakak jual buah berangan ni gtau ade satu kedai muslim kt hujung tu..kakak ni blh cakap dlm bahasa melayu..dan ramai gak penjual2 kt sini dorang fasih ckp bahasa melayu..

Sebenarnya aku dan Yani mmg x lalu nk makan time ni..tp kami paksa sbb taknak kena gastrik 😂

Kami order roti canai je..alas perut..xingat nama kedai..tp kakak yg jual buah berangan tu ckp kedai Abang ..Abang owner kedai ni pun pandai ckp melayu 😁


Pastu hbs makan..kitorang jalan2 sekitar bwh hotel ni je la..explore2 je..asyik kena hon dgn driver tuktuk je sbb nk soh kitorang naik tuktuk dorang hehe

Masuk dlm ni xtau nk beli ape..pastu kalo beli nnt pikir nk balik KL dlm train nnt mcm mane, merendeh-rendeh dgn bag banyak2 angkut masuk train 😂..tp pendek critenya mmg x beli ape2 😅









Ni sempat la captured2 ape yg patut buat kenangan hehe 😍😛



Dh puas brjalan, balik hotel dulu mandi balik haha...pandai2 la urus mase..8mlm (kol 7mlm waktu Thailand) kua balik carik dinner hehe..aku da review tmpt makan best dr instagram instafamous, senang..follow je location yg diorang share huhu..

Dinner kt Kai Tod Decha..kedai muslims dan halal..

Yani order kerabu mangga

Aku order udang masak petai, tp petai tak makan 😂

Tomyam Seafood makan sama2

Makan sama2 byr pn sama2 hehe

Dh kenyang, jalan2 kt Lee Garden Plaza, waktu kami dtg orang Malaysia sume dh balik Malaysia..sbb tu kalo nk bercuti panjang aku suke pilih hari biasa..



Ok, part seterusnya aku sambung esok ya...😀




No comments:

Post a Comment