Thursday 2 September 2021

Genting Highland Strawberry Leisure Farm




GENTING HIGHLAND STRAWBERRY LEISURE FARM
 

Aku pegi sini tahun lepas, punya la lama nk update kt Blog πŸ˜‚ tau lama da tempat ni tapi tak berkesempatan masuk..kalau naik Genting siang, turunnya confirm malam, tempat ni pun da tutup (sampai pukul 6pm je kalau tak silap)..ya aku memang selalu naik Genting, sebelum PKP laaa...kalau singgah tempat ni dulu baru naik Genting, macam tak syok lak kt atas nanti sekejap je πŸ˜‚πŸ˜‚

ni aku pegi dengan laki aku, adik bongsu dan awek dia sebelum dia kawin aritu huhu..memang lebih kurang macam kat Lavender Garden Cameron Highland tu..bagi aku dua2 tempat ni sama je best..cuma masa PKP ni suasana dia kureng la sikit...kedai makan pun tak meriah sebab mahal..both same hehe..

Harga tiket (rate masa aku masuk):
πŸ’—Genting RM18//pax
πŸ’—Cameron RM20/pax




mula-mula masuk nampak Lavender, so far pokok dia bloom penuh..tak rugi la sangat masuk 😌


macam ni rupa bunga Lavender tu 


ni bunga ape aku tak tahu πŸ˜‚
 

ni ape ke namanya...sume nama bunga aku tak hafal..aku amik je buat kenangan
 

bunga sama macam kt atas tu tadi tp color je lain
 

kedai mini mcm ni pun ada tp rasanya kt Cameron lagi banyak..so sas sebab kurang pembeli musim2 PKP ni...pengumjung datang pun nk leisure je, less shopping


kedai cenderamata konsep Lavender pun ada..kt Cameron pun ada jugak hehe
 

 aku amik je gambar2 bunga bagi meriah Blog 😍
 

bunga rose macam-macam color ditanam kat tepi2 batu..aku suke rose merah..ni pun macam nak layu...mungkin kekurangan pekerja nak handle, ye la musim2 PKP ni tenaga pekerja pun dihadkan..🌹
 

bawah tu kebun strawberry...belum musimnya..so memang takde strawberry...kt depan pintu tadi awal lagi pekerja dia bagi tau arini takde acara petik strawberry sebab bukan musim dia
 

adeiii...boleh pulak dia memandang kite nk bergambo πŸ˜‚πŸ˜‚
pastu kan, dia soh kite lak tolong amik gambo dia dgn awek ke bini ke tak tau lahhh...aku onn je πŸ˜‹
 

omey je deko macam ni huhu...daripada terbuang kreatif gak diorang deko mcm ni πŸ’“
 

jenuh la si tukang amik gambo amik gambo aku time ni...sebab nak dapatkan sudut yg betul2 puas ati...sebab bunga kuning ni ada part dia rongak, ada part dia bloom penuh
 
si tukang amik gambo of coz la laki aku ngan adik aku 😝😝
 

ni aku amik gambo, angel macam ni la yg aku nak..maleh nk crop2, post je la πŸ˜›
 

pokok strawberry, strawberry belum tumbuh lagi
 

macam ni pokok rose tu diorang tanam tepi batu, sambil aku pose pemandangan kebun strawberry hehe πŸ˜„
 
 

tanam bunga dalam jamban pun bolehhhh πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
 

toilet juga disediakan, tapi aku tak masuk pun huhu
 

 gelongsor strawberry ni depan toilet..comelll


bunga bloom cantik, so far takde la rasa rugi kan kita masuk..sedap la mata memandang


cantikkan...kalau la dapat pegi Lavender park yang macam kt oversea tu huhu
 

honey shop pun ada🐝🍯
 

restoran cuma ada ni je...makan strawberry cucuk2 tu celup coklat, nak merasa lah konon..1 cucuk 4 ketul je strawberry tu pun tak masak mana strawberry nya...tak merah lagi...harga RM20 secucuk πŸ˜‚πŸ˜‚
 

pose la, tempat cantik kan, meja dan bangku sume konsep strawberry
 

Lavender lagi...merata dia tanam..luas tau dalam ni..korang kena rajin explore je...kalau kata penat, memang penat la jawab dia...tp daripada duduk je kt umah, lagi penat kan πŸ˜‚πŸ˜…


kedai cenderamata, macam-macam ada jual
 

naik fotoshoot pakai baju ala-ala Dinasti China pun boleh, ada duit bayo je πŸ˜†
 

pokok bunga ni pun ada jual
 

family fotoshoot pun boleh...tapi bayaran lain la
 

rare strawberry truck ni...lama dah tak berjalan
 

tengok sampai hujung bunga dorang tanam...


of coz sampai ke hujung dan setiap pelusuk aku explore πŸ˜„πŸ˜„
 

surau pun disediakan
 

bunga macam2 color ada...bunga ni dalam pasu ada tanam, kt direct tanah pun ada tanam
 

cantik kan..cuma dia tak tumbuh rapat...macam kt Cameron dia tumbuh rapat-rapat dan banyak...so dalam gambar nampak bloom
 
aku malas nk carik balik gambar yg kt Cameron tu...sebab handphone dh bertukar dan ada yg dh transfer dalam komputer... nanti la kalau aku dapat naik Cameron lagi, aku share hehe
 

pokok misai kucing eh ape namanya ni...pun ada tau hehe...
 



haaaa...begitu lah ceritanya...
Next time nk masuk Mini Cameron pulak...depan sikit dari tempat ni..cuma PKP ni susah la nk ke mana-mana sebab tak leh rentas negeri...padahal nak ke sini dari rumah aku setengah jam je πŸ˜‚



No comments:

Post a Comment